نکاتی که باید برای رفع بوی بد سالن مرغداری و ضد عفونی کردن بدانید…..

یکی از بزرگترین چالش هایی که سالن های مرغداری با آن مواجه هستند، بوی نامطبوع و بسیار آزار دهنده در محیط مرغداری است. همچنین شیوه های استاندارد برای ضدعفونی کردن سالن بسیار اهمیت دارد. این مسئله برای واحدهای کوچک که به صورت نیمه صنعتی یا سنتی در واحدهای روستایی اداره می شود، بسیار پررنگ تر است. شیوه های متداولی برای رفع این مشکلات وجود دارد؛ کاهش سطح گاز آمونیاک در سالن مرغداری با استفاده از تجهیزاتی نظیر ژنراتور و پاد آمونیاک امکان پذیر است.

سالن مرغداری

 استفاده از روش “اوزن ژنراتور” شامل تولید گاز اوزن با استفاده از یک ژنراتور است. در ادامه فرایند، گاز اوزن به سالن مرغداری تزریق می‌شود. گاز اوزن یکی از ترکیبات شیمیایی با خاصیت ضد عفونی کننده است؛ نام آن را می توانید در تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب نیز جستجو کنید. گاز اوزن می‌تواند بوی نامطبوع سالن مرغداری را از بین ببرد محیط را ضد عفونی کند.

رفع بوی بد سالن مرغداری و ضد عفونی کردن

یکی از شیوه های سنتی برای ضدعفونی کردن سالن های مرغداری شامل پاد آمونیاک می باشد. عبارت پاد آمونیاک به جامد پودری شکل گفته می شود که گاز آمونیاک را خنثی می کند. روش کار با این پودر جامد بسیار ساده است. از دو طریق می توان از این روش استفاده کرد:

  • روش اول: پودر جامد باید قبل از جوجه ریزی به صورت یکنواخت بر روی بستر پاشیده شود
  • روش دوم: پودر پاد آمونیاک پس از هر بار تخلیه کودها از زیر قفس هر دو هفته یکبار باید در این قسمت پخش شود.

 مهمترین مزایای روش پاد آمونیاک چیست؟

  • کاهش دهنده رطوبت بستر مرغ ها
  • از بین بردن بوی بد سالن و جلوگیری از انتشار بو
  • کاهش بیماری کوکسیدیوز
  • از بین بردن حشرات موذی داخل سالن
  • غنی شدن کودهایی که از فضولات مرغ ها به دست می آید( این مسئله می‌تواند استفاده از کودهای فسفاتی محلول را مطرح کند.)

 مقدار استفاده از پودر پاد آمونیاک چگونه محاسبه می شود؟

 در استفاده از پودر پاد آمونیاک برای سالن های مرغداری در دانه بندی مناسب بین ۲۰ تا ۱۰۰ معرفی شده است. برای هر متر مربع حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم استفاده می شود.

جوجه یک روزه

به مثال زیر دقت کنید:

 اگر سالن مرغداری ۱۲ متر عرض و ۹۰ متر طول داشته باشد، میزان مصرف پودر پاد آمونیاک در این سالن چیزی بین ۲۱۶ تا ۲۷۰ کیلوگرم است. این محاسبات به صورت زیر معرفی شده است:

متر مربع ١۰٨۰=٩۰*١٢ 
کیلوگرم ٢١۶ = گرم ٢١۶۰۰۰= ٢۰۰*١۰٨۰
کیلوگرم ٢٧۰ = گرم ٢٧۰۰۰۰= ٢۵۰*١۰٨۰

با ما همراه باشید


برای آشنایی با محصولات گروه تولیدی کارخانه جات آشیونه شامل قفس مرغ تخم گذار و گوشتی ، قفس بلدرچین ، قفس کبک و قفس قرقاول به فروشگاه آشیونه سر بزنید.همچنین برای اطلاع از محصولات جدید و ارتباط با ما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام، صفحه تویتر و کانال تلگرام ما مراجعه کنید.

چقدر از این صفحه سایت آشیونه رضایت داشتی؟
با پشتیبانی 24/7 در خدمتتان هستیم.
چطور میتونیم کمکتون کنیم؟
سلام وقتتون بخیر! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی هر بخشی که میخواهید، آن را انتخاب کنید.