پرورش کبک به عنوان شروع یک کسب و کار برای بیشتر افراد نا آشنا است، اما باید گفت پرورش کبک تخمگذار یکی از سودآورترین نمونه کاری در حوزه طیور است. تولید تخم کبک به منظور مصارف خانگی و یا برای جوجه کشی صورت می‌پذیرد .کبک در شرایط طبیعی از اواخر فروردین‌ماه تا اواخر تیرماه تخمگذاری دارد. با توجه به توجیه اقتصادی ،پرورش کبک تخمگذار به صورت صنعتی مدنظر است که در هفت ماهگی به بلوغ جنسی و در ۴ ماهگی به بلوغ جسمی (وزن ایده آل) می رسد.کبک تخمگذار معمولا وزن گیری کمتری نسبت به کبک های گوشتی دارد. اما با تغذیه صحیح می توان کبک های تخمگذار را به وزن مطلوب رساند. داشتن وزن مناسب باعث می‌شود تا کبک ها تخم های بزرگتری تولید کنند.

شرایط مطلوب گله کبک تخمگذار

۱- نداشتن هیچ گونه نقص عضو پرنده( حتی عیوب کوچک)
۲-تعداد تخم گذاری در هر دوره پرورش (دوره چهار ماهه)
۳- داشتن چنگال های بلند برای جفت گیری موثر و بالا بردن سطح نطفه دار بودن تخم ها
۴- گله باید از لحاظ هم خونی درحد F1 باشد یعنی گله تهیه شده از یک لاین مادر اولیه باشدتا مراحل تکثیر،تولید و پرورش در حد استاندارد قرار بگیرد و به بازدهی مطلوب برسند
۵ -مقاوم بودن گله مذکور در برابر بیماری ها و شرایط آب و هوایی

هدف ودلایل پرورش کبک تخمگذار

سوددهی بالا از دلایل استقبال به پرورش کبک تخمگذار است. یکی دیگر از دلایل استقبال پرورش کبک تخمگذار ارزش غذایی بالایی است که تخم کبک دارد. تخم کبک را می‌توان در مصارف خانگی استفاده کرد. تخم‌کبک معمولاً هیچگونه بوی نامطبوعی ندارد و می‌توان به عنوان یکی از سالم ترین و با کیفیت ترین نمونه تخم پرندگان محسوب کرد. با پرورش کبک تخم گذار می توان در مدت کوتاه هزینه اولیه سرمایه گذاری شده را به دست آورد .اگر تولید به صورت منظم و برای مدت طولانی باشد پرورش دهنده را به سود دهی بالا می رساند. همین مسئله باعث شده تا پرورش‌دهندگان میل بیشتری نسبت به پرورش کبک تخمگذار داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های مثبت برای پرداختن به این کسب و کار می توان به فضای کم، بازار رو به رشد و قابل اجرا بودن در کنار دیگر فعالیت‌های کشاورزی و نیاز کم به نیروی کارگری اشاره کرد.

با ما همراه باشید

برای آشنایی با محصولات گروه تولیدی کارخانه جات آشیونه شامل قفس مرغ تخم گذار و گوشتی ، قفس بلدرچین ، قفس کبک و قفس قرقاول به فروشگاه آشیونه سر بزنید.

همچنین برای اطلاع از محصولات جدید و ارتباط با ما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام، صفحه تویتر و کانال تلگرام ما مراجعه کنید.

چقدر از این صفحه سایت آشیونه رضایت داشتی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با پشتیبانی 24/7 در خدمتتان هستیم.
چطور میتونیم کمکتون کنیم؟
سلام وقتتون بخیر! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی هر بخشی که میخواهید، آن را انتخاب کنید.